Konferencja dotycząca kontraktu terytorialnego dla województwa mazowieckiego

W dniu 9 marca 2017 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego (UMWM) odbyła się konferencja dotycząca Kontraktu terytorialnego dla Województwa Mazowieckiego, zorganizowana dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego. Tematem przewodnim konferencji było przedstawienie Stanowiska Samorządu Województwa Mazowieckiego, dotyczącego renegocjacji Kontraktu terytorialnego w kontekście przekazanego przez Ministerstwo Rozwoju Stanowiska Rządu RP, odnoszącego się do zmian Kontraktu terytorialnego dla 16 województw.

Stanowisko Samorządu Województwa Mazowieckiego zostało pozytywnie przyjęte przez uczestników konferencji.

Podczas konferencji omówiono następujące zagadnienia:

Informacja o Kontrakcie terytorialnym dla Województwa MazowieckiegoPobierz

Stanowisko Rządu RP dotyczące zmian w kontraktach terytorialnych dla 16 województwPobierz

Projekt Stanowiska do negocjacji Kontraktu terytorialnego dla Województwa MazowieckiegoPobierz

Spotkanie zarządu METREX w Brukseli z udziałem Mazowsza

Mazowieckie Biuro Planowania Regionalnego w Warszawie współpracuje z Europejską Siecią Regionów i Obszarów Metropolitalnych METREX od kilku lat, a od października 2014 region Mazowsze jest oficjalnie członkiem tego międzynarodowego stowarzyszenia.

3 marca b.r. w Brukseli, odbyło się posiedzenie zarządu METREX z udziałem reprezentacji Mazowsza. Przedstawicielkami MBPR były Zastępca Dyrektora oraz członek Zarządu Metrex.

Przedmiotem obrad Zarządu były m.in. rozmowy w DG Regio n.t. Urban Agenda, warunki stypendium Bernd Steinacher Fellowship i strategia rozwoju sieci Metrex. Omówiony został także harmonogram następnych konferencji w Sztokholmie i Helsinkach.

Spotkanie zarządu METREX w Brukseli z udziałem Mazowsza

Spotkanie zarządu METREX w Brukseli z udziałem Mazowsza

Spotkanie zarządu METREX w Brukseli z udziałem Mazowsza

Spotkanie zarządu METREX w Brukseli z udziałem Mazowsza
Galeria zdjęć ze spotkania zarządu METREX w Brukseli z udziałem Mazowsza

Theoria i Praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia raportu Brundtland

20 marca b.r. w gmachu Auditorium Maximum kampusu Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie (UKSW) odbyła się ogólnopolska konferencja pn. „Theoria i Praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia raportu Brundtland”. Dokładnie 20 marca 2017 r. przypada 30. rocznica jego ogłoszenia.

Oficjalnego otwarcia konferencji dokonał ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński – rektor UKSW. Uczestniczyli w niej przedstawiciele organów administracji rządowej i samorządowej oraz środowisk naukowych i eksperckich, a także reprezentanci Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego w Warszawie.

Celem spotkania było podsumowanie dotychczasowych dokonań w zakresie teorii i praktyki zrównoważonego rozwoju, jak również wyznaczenie dalszych jego perspektyw.

Konferencja miała charakter interdyscyplinarny, a jej obrady odbywały się w kilku równolegle prowadzonych sekcjach tematycznych (sekcje: 1, 2, 3A, 3B, 4, 5, 6 i 7). Skład komitetu organizacyjnego był różnorodny z uwagi na szeroki zakres idei zrównoważonego rozwoju. Stanowili go teoretycy z Instytutu Ekologii i Bioetyki UKSW, praktycy z Instytutu na rzecz Ekorozwoju i Regional Environmental Center for Central and Eastern Europe oraz samorządowcy z m. st. Warszawy.

Theoria i Praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia raportu Brundtland

Theoria i Praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia raportu Brundtland

Theoria i Praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia raportu Brundtland
Theoria i Praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia raportu Brundtland – galeria zdjęć

Konferencja dotycząca Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Mazowieckiego

Szanowni Państwo, w imieniu Pana Adama Struzika, Marszałka Województwa Mazowieckiego, zwracamy się z uprzejmą prośbą o przyjęcie zaproszenia na konferencję dot. Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Mazowieckiego, która odbędzie się w dniu 09 marca 2017 roku, w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, przy ul. Jagiellońskiej 26 w Warszawie. Konferencja rozpocznie się o godzinie 12.00, w sali konferencyjnej na parterze.

Konferencja dotycząca Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Mazowieckiego – zaproszeniePobierz

Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia Polskich Regionów Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk

W dniu 21 lutego 2017 roku w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w Gdańsku odbyło się Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia Polskich Regionów Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk. Z ramienia Samorządu Województwa Mazowieckiego uczestniczyli w nim Dyrektor Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego w Warszawie oraz Zastępca Dyrektora Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego ds. Logistyki.

Uczestników spotkania przywitał Pan Ryszard Świlski – Prezes Stowarzyszenia, Członek Zarządu Województwa Pomorskiego.

Przedmiotem spotkania było omówienie działalności Stowarzyszenia w 2016 roku, przyjęcie programu działania i planu finansowego na 2017 rok, a także wybór nowych władz Stowarzyszenia. Zgodnie z decyzją Członków Walnego Zebrania utrzymano dotychczasowy skład Zarządu Stowarzyszenia. W niezmienionym składzie powołano również Komisję Rewizyjną, jednogłośnie funkcję Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej ponownie powierzono Panu Rafałowi Rajkowskiemu – Członkowi Zarządu Województwa Mazowieckiego. Wolą wszystkich Członków Stowarzyszenia było bowiem zagwarantowanie ciągłości i efektywności w realizacji celów statutowych.

Głównym celem Stowarzyszenia w 2016 roku było zwiększenie aktywności jego Członków poprzez włączanie do inicjatyw organizowanych na forum krajowym i międzynarodowym oraz promocja strefy rozwojowej korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk. Stowarzyszenie było współorganizatorem oraz aktywnym uczestnikiem wielu spotkań i wydarzeń, m.in.: V Ogólnopolskiej Konferencji Prawa Morskiego „Porty morskie – konkurencyjność i innowacje”, Międzynarodowej Konferencji Transport Week 2016, Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach, Międzynarodowego Kongresu Morskiego w Szczecinie, TEN-T Days w Rotterdamie oraz VII Forum Korytarza Bałtyk-Adriatyk w Brukseli.

W 2017 roku Stowarzyszenie planuje nadal aktywnie włączać się do inicjatyw na rzecz rozwoju Korytarza Bałtyk-Adriatyk, organizowanych w kraju i za granicą. Ponadto, planowane jest m.in. podjęcie współpracy ze szwedzkim stowarzyszeniem Baltic Link Association na rzecz podpisania listu intencyjnego w sprawie wydłużenia Korytarza Bałtyk-Adriatyk o elementy infrastruktury transportowej na terenie Szwecji.

Program działania Stowarzyszenia wraz z planem finansowym na 2017 rok został jednogłośnie przyjęty przez Członków Walnego Zebrania.

Więcej informacji na temat Stowarzyszenia można znaleźć na stronie internetowej Stowarzyszenia Polskich Regionów Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk.

Warsztaty „Wiślanego Okrągłego Stołu”

W dniu 27 stycznia 2017 roku przedstawiciele Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego w Warszawie Oddziału Terenowego w Płocku uczestniczyli w warsztatach „Wiślanego Okrągłego Stołu”, organizowanymi przez Samorząd Województwa Mazowieckiego we współpracy z Fundacją Rok Rzeki Wisły oraz Miastem Płock. Spotkanie odbyło się w siedzibie Urzędu Miasta Płocka. Warsztaty są kontynuacją seminarium pn.: „Wiślany Okrągły Stół”, które odbyło się 13 grudnia w siedzibie Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie.

Warsztaty w Płocku zapoczątkowały cykl czterech spotkań, które pozwolą zdiagnozować potencjał Wisły na odcinku mazowieckim w oparciu o uwarunkowania i zasoby lokalne. Kolejne spotkania warsztatowe odbędą się w Lipsku, Otwocku i Wyszogrodzie.

Głównym celem warsztatów było zdiagnozowanie istniejących zasobów kulturowych, środowiskowych, społecznych, gospodarczych oraz pojawiających się przeszkód rozwojowych w zakresie tworzenia produktów turystycznych rzeki Wisły. Spotkanie prowadzili: dr hab. Magdalena Kachniewska – profesor w Katedrze Turystyki SGH i Dziekan Studium Magisterskiego SGH oraz Robert Jankowski – prezes Fundacji Rok Rzeki Wisły. W zajęciach uczestniczyli m.in.: przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego, organizacji pozarządowych, placówek kultury oraz tzw. „środowisk wiślanych”.

Efektem warsztatów będzie raport cząstkowy, który wraz z raportami opracowanymi po spotkaniach w Lipsku, Otwocku i Wyszogrodzie będzie stanowić podstawę dla opracowania diagnozy turystycznego wykorzystania potencjału Wisły na odcinku mazowieckim.

Korytarz transportowy Bałtyk-Adriatyk

Korytarz transportowy Bałtyk-Adriatyk to inicjatywa, której podstawowym celem jest wzmocnienie strategicznych powiązań krajów i regionów na osi północ-południe, poprzez poprawę ich dostępności transportowej, intensyfikację transportu i promocję nowych kierunków przepływu ludzi i towarów.

Znaczenie osi transportowej północ-południe, na której od kilkuset już lat trwa niezmiennie ożywiona wymiana handlowa, choć trudne do przecenienia, wciąż nie zostało w wystarczającym stopniu docenione. Wraz z integracją Polski z UE nadeszła szansa na zdecydowane wzmocnienie rangi istniejących połączeń. Decydujący dla całej idei był rok 2009, w którym inicjatywy na rzecz współpracy międzyregionalnej podejmowanej na rzecz realizacji VI Paneuropejskiego Korytarza Transportowego nabrały pożądanego tempa i dynamiki. 6 października 14 regionów reprezentujących Polskę, Czechy, Słowację Austrię i Włochy podpisało porozumienie na rzecz „niezwłocznej realizacji korytarza kolejowego Północ-Południe” (Gdańsk/Gdynia – Warszawa – Brno/Bratysława – Wiedeń – Bolonia); z kolei w dniu 3 grudnia 9 regionów reprezentujących Polskę, Czechy i Austrię podpisało wspólną deklarację potwierdzając europejskie i regionalne znaczenie osi autostrady Gdańsk – Brno – Wiedeń.

Kolejną ważną datą był 23 czerwca 2010 roku kiedy to przedstawiciele 7 polskich województw: pomorskiego, kujawsko-pomorskiego, warmińsko-mazurskiego, mazowieckiego, wielkopolskiego, łódzkiego i śląskiego podpisali list intencyjny w sprawie zacieśnienia współpracy międzyregionalnej na rzecz tworzenia warunków rozwoju dla Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk w Polsce. Sygnatariusze tego porozumienia wyrazili przy tym wspólny pogląd, że korytarz Bałtyk-Adriatyk w przewidywanej przyszłości może się stać kluczowym czynnikiem rozwoju gospodarczego Polski i regionów ulokowanych wzdłuż trasy jego przebiegu.

Ukoronowaniem wszystkich dotychczasowych wysiłków licznych interesariuszy było natomiast powołanie do życia w dniu 30 marca 2012 roku Stowarzyszenia Polskich Regionów Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk.

Wśród statutowych celów SPR KTBA znalazły się między innymi:

kreowanie oraz promocja w kraju i zagranicą strefy rozwojowej korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk wyznaczonej przez przebieg autostrady A-1 oraz linii kolejowych E-65 oraz CE-65;zapewnienie międzyregionalnej spójności planowania strategicznego i przestrzennego w strefie korytarza w Polsce;inicjowanie przedsięwzięć służących rozwojowi gospodarczemu strefy korytarza, zwłaszcza w jego punktach węzłowych (inicjowanie powstawania centrów logistycznych, terminali intermodalnych, specjalnych stref ekonomicznych itp.);monitoring realizowanych i planowanych inwestycji infrastruktury transportowej (punktowych i liniowych) realizowanych ze źródeł publicznych i prywatnych. Zebrany materiał prezentowany jest w dorocznym „Raporcie o stanie zaawansowania prac nad budową infrastruktury liniowej oraz punktowej w strefie korytarza transportowego Bałtyk – Adriatyk w Polsce”,inicjowanie działań na rzecz zwiększenia rangi transportu intermodalnego w strefie oddziaływania korytarza z wykorzystaniem drogi wodnej rzeki Wisły, przewozów kolejowych i nowoczesnych technologii intermodalnych.

W skład Zarządu SPR KTBA wchodzą – Prezes Stowarzyszenia Ryszard Świlski z Samorządu Województwa Pomorskiego oraz Aleksandra Banasiak z Samorządu Województwa Śląskiego i Marcin Bugajski z Samorządu Województwa Łódzkiego.

Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej jest Leszek Ruszczyk, Wicemarszałek Województwa Mazowieckiego, zaś członkami Komitetu Wykonawczego z ramienia Samorządu Województwa Mazowieckiego są Tomasz Sławiński i Michał Hackiewicz z Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego w Warszawie.

Lokalizacja kontynentalnej części korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk obejmuje obszar od portów w Gdyni i w Gdańsku do portów północnego Adriatyku, Włoch i Słowenii, choć odgałęzienia korytarza sięgają także basenów M. Egejskiego i Czarnego. Długość korytarza wynosi 1700 km, zaś w regionach, które przecina żyje 55 milionów ludzi z pięciu krajów członkowskich UE. Skandynawska część korytarza obejmuje zaś połączenie od Oslo aż do Karlskrony. Szwedzka część korytarza objęta została statusem „autostrady morskiej Gdynia-Karlskrona”.

Międzynarodowy korytarz transportowy Bałtyk-Adriatyk, którego wypełnienie na terytorium Polski stanowi autostrada A1 oraz linie kolejowe E-65 oraz Centralna Magistrala Kolejowa ma zarówno w wymiarze krajowym jak i Europejskim niebagatelne znaczenie. Instytucje Wspólnotowe dały temu wyraz umieszczając korytarz Bałtyk-Adriatyk na liście 30 priorytetowych projektów Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T, a także po raz drugi w październiku ubiegłego roku kiedy wraz z fragmentem korytarza Rail Baltica włączono go do prestiżowego korytarza nr 1 w propozycji zmodyfikowanej sieci TEN-T.

Dodatkowym akceleratorem przewozów intermodalnych w Polsce, w tym na osi północ-południe staną się wkrótce kolejowe korytarze transportowe, które w nomenklaturze europejskiej noszą nazwę Railway Freight Corridors (RFC) i powinny zostać wyznaczone we wszystkich krajach UE do 2015 roku. Zostaną one utworzone na liniach kolejowych, w pierwszej kolejności przeznaczonych do transportu towarów. Zarządzanie infrastrukturą w korytarzach ma być zintegrowane, a standardy utrzymania i transportu zunifikowane. Przez Polskę pobiegną najprawdopodobniej dwa szlaki kolejowe, tj. korytarz nr 5: Gdynia – Katowice – Ostrawa/Żylina – Bratysława/Wiedeń – /Klagenfurt – Udine – (Wenecja Bolonia/Rawenna)/Triest – /Graz – Maribor – Lublana – Koper/Triest oraz korytarz nr 8: Bremerhaven/Rotterdam/Antwerpia – Akwizgran/Berlin – Warszawa – Terespol/Kowno.

Relacja z Konferencji w Radomiu (29.11.20211)

Oddział Terenowy w Radomiu Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego w Warszawie zorganizował konferencję rozpoczynającą proces konsultacji Programu Rozwoju i Modernizacji Technologicznej Transportu Szynowego w Województwie Mazowieckim.

Konferencję, która odbyła się 29 listopada w siedzibie Wydziału Transportu i Elektrotechniki Politechniki Radomskiej, otworzył Rektor Politechniki Radomskiej prof. dr hab. inż. Mirosław Luft, który wspólnie z Prezydentem Miasta Radomia Andrzejem Kosztowniakiem, zainaugurował obrady.

Uczestnikami spotkania byli: Wicemarszałek Województwa Mazowieckiego – Leszek Ruszczyk, Dyrektor Biura Strategii i Rozwoju Kolei Mazowieckich – Roman Sielecki, pracownicy naukowi radomskich uczelni, studenci Politechniki, przedstawiciele samorządu terytorialnego, przedstawiciele przedsiębiorców, pracownicy spółek kolejowych oraz członkowie organizacji pozarządowych.

W ramach dwóch sesji wygłoszono następujące referaty:

Sesja pierwsza:

Perspektywy rozwoju transportu szynowego w województwie mazowieckim – Wicemarszałek Województwa Mazowieckiego – Leszek Ruszczyk,Perspektywy rozwoju kolei regionalnych w województwie mazowieckim –Dyrektor Biura Strategii i Rozwoju Kolei Mazowieckich – Roman Sielecki,Rola i miejsce Programu rozwoju i modernizacji technologicznej transportu szynowego w systemie planowania i programowania rozwoju – podstawowe tezy i założenia –Dyrektor Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego w Warszawie – prof. dr hab. Zbigniew Strzelecki,

Sesja druga:

Trendy rozwoju transportu kolejowego w Polsce – Przewodniczący Komitetu Transportu PAN -prof. dr hab. inż. Janusz Dyduch,Konstrukcja oferty przewozowej na poziomie regionalnym i aglomeracyjnym – założenia metodyczne, przykłady rozwiązań z Europy – ETC Transport Consultants, Berlin – Torsten Perner,Sieć kolejowa w województwie mazowieckim na tle kraju i Europy zachodniej. Perspektywy rewitalizacji nieczynnych linii, możliwości uzupełnienia sieci– Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie – dr Szymon Komusiński,Metodyka ewaluacji węzłów przesiadkowych w miastach – Uniwersytet Adama Mickiewiczaw w Poznaniu – dr Michał Beim,Badanie możliwości wykorzystania transportu szynowego w obsłudze większych miast i aglomeracji – założenia metodyczne –Uniwersytet Jagielloński w Krakowie dr Arkadiusz Kołoś.Organizacja związków transportowych w aglomeracjach – przegląd doświadczeń –Uniwersytet Ekonomiczny w Gdyni dr Marcin Wołek,Dostępność kolejowa miast województwa mazowieckiego w ruchu międzynarodowym – Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu – mgr Jędrzej Gadziński.

W dyskusji podkreślono wagę Programu Rozwoju i Modernizacji Technologicznej Transportu Szynowego w Województwie Mazowieckim.

Dyrektor Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego w Warszawie prof. dr hab. Zbigniew Strzelecki podsumowując spotkanie docenił wysoki poziom merytoryczny referatów i podziękował wszystkim uczestnikom konferencji. Zaprosił również do pisemnego przekazywania wniosków do powstającego Programu.

Konferencja w Radomiu

Konferencja w Radomiu

Konferencja w Radomiu

Konferencja w Radomiu

Konferencja w Radomiu

Konferencja w Radomiu

Konferencja w Radomiu

Konferencja w Radomiu

Konferencja w Radomiu
Galeria zdjęć z konferencji Programu Rozwoju i Modernizacji Technologicznej Transportu Szynowego w Województwie Mazowieckim

Relacja z Konferencji w Radomiu (23.11. 2011)

Oddział Terenowy w Radomiu Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego w Warszawie zorganizował konferencję poświęconą konsultacjom założeń aktualizacji dwóch podstawowych dokumentów strategicznych województwa mazowieckiego, tj. Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego oraz Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego.Spotkanie odbyło się 23 listopada 2011 r. i było czwartym z cyklu konferencji subregionalnych. Uczestników konferencji przyjął w Auli Głównej Wydziału Ekonomicznego Rektor Politechniki Radomskiej prof. dr hab. inż. Mirosław Luft.W konferencji uczestniczył Wicemarszałek Województwa Mazowieckiego Leszek Ruszczyk, parlamentarzyści oraz Radni Sejmiku Województwa Mazowieckiego z subregionu radomskiego, przedstawiciele samorządu terytorialnego – władze powiatów i gmin, a także reprezentanci: wyższych uczelni, Lasów Państwowych, organizacji pozarządowych i społecznych oraz innych instytucji i firm.

Na konferencji zaprezentowano następujące referaty:

Mazowsze i Radom w obecnej i przyszłej perspektywie programowania UE – Wicemarszałek Województwa Mazowieckiego, Leszek Ruszczyk,Diagnoza stanu rozwoju województwa mazowieckiego ze szczególnym uwzględnieniem subregionu radomskiego – Dyrektor Oddziału Terenowego w Radomiu Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego w Warszawie, dr Maciej Trzaskowski,Prezentacja wyników badań w ramach projektu „Trendy Rozwojowe Mazowsza” – przedstawiciel ECORYS Polska Sp. z o.o., dr Łukasz Hardt,Założenia aktualizacji dokumentów strategicznych województwa mazowieckiego – Dyrektor Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego w Warszawie, prof. dr hab. Zbigniew Strzelecki.

Panel dyskusyjny poświęcony był problemom, dokonaniom, potrzebom oraz przyszłości subregionu radomskiego. W dyskusji udział wzięli: Radna Powiatu Radomskiego i przedstawicielka Wydziału Ekonomicznego Politechniki Radomskiej – dr Ewa Markowska-Bzducha, przedstawicielka Kolegium Nauczycielskiego w Radomiu – dr Aneta Śledź, Burmistrz Miasta Pionki – Marek Janeczek, Dyrektor Zespołu Szkół Muzycznych im. Oskara Kolberga w Radomiu – Robert Pluta oraz przedstawiciel Instytutu Technologii Eksploatacji w Państwowym Instytucie Badawczym w Radomiu – Michał Nowakowski.

W czasie dyskusji poruszono:

kwestie problemów wdrażania systemu transferu innowacji do gospodarki,potrzebę integracji lokalnych elit oraz odbudowy lokalnego patriotyzmu wśród mieszkańców Radomia i subregionu,konieczność współpracy między środowiskiem naukowym a władzami samorządowymi z subregionu.Burmistrz Miasta Pionki, Marek Janeczek zaprezentował inwestycje dokonane w ostatnim czasie w Pionkach. Dyrektor Zespołu Szkół Muzycznych im. Oskara Kolberga w Radomiu Robert Pluta, mówił o konieczności wybudowania w Radomiu filharmonii.

W czasie dyskusji z uczestnikami konferencji zwrócono uwagę na problem odpływu kadr z subregionu na rzecz większych ośrodków oraz potrzebę modernizacji połączeń komunikacyjnych, przede wszystkim z Warszawą.

Prowadzący konferencję Dyrektor Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego w Warszawie, prof. dr hab. Zbigniew Strzelecki podsumowując spotkanie podziękował uczestnikom za liczne głosy w dyskusji. Zapewnił również, że wszystkie zgłoszone wnioski i propozycje zostaną rozpatrzone podczas prac merytorycznych nad aktualizacją przedmiotowych dokumentów strategicznych województwa.

Konferencja w Radomiu

Konferencja w Radomiu

Konferencja w Radomiu

Konferencja w Radomiu

Konferencja w Radomiu

Konferencja w Radomiu

Konferencja w Radomiu

Konferencja w Radomiu

Konferencja w Radomiu

Konferencja w Radomiu

Konferencja w Radomiu

Konferencja w Radomiu
Galeria z Konferencji w Radomiu