Zespół Wydawniczy

Do Zadań Zespołu Wydawniczego należy:

organizowanie procesu wydawniczego czasopism, książek i innych publikacji wydawanych przez Mazowieckie Biuro Planowania Regionalnego w Warszawie, poprzez:

pozyskiwanie tekstów oraz ich obróbkę redakcyjną i techniczną,współpracę z korektorami językowymi,skład oraz przygotowanie materiałów do druku,udział w postępowaniach przetargowych na druk i oprawę introligatorską;

prowadzenie redakcji periodyku naukowego „MAZOWSZE Studia Regionalne”;prowadzenie stron internetowych Biura oraz stron w mediach publicznych;nadzór nad systemami identyfikacji wizualnej: Biura, marki MAZOWSZE oraz projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej;podejmowanie działań związanych z kreowaniem wizerunku Biura;tworzenie projektów graficznych;druk, powielanie i oprawa materiałów oraz obsługa maszyn powielająco-drukujących i urządzeń introligatorskich.

Zespół Wydawniczy zajmuje się również drukiem: wielkoformatowych map, opracowań mapowych, projektowanych przez siebie materiałów reklamowych (zakładki, ulotki, foldery, kalendarze, wizytówki, banery, etc.) oraz zeszytów z serii wydawniczej „Mazowsze. Analizy i Studia”.

Mazowsze. Analizy i Studia – czytaj online

Zespół Wydawniczy koordynuje także proces wydawniczy samorządowego periodyku naukowego „MAZOWSZE Studia Regionalne”. Pracownicy Zespołu zajmują się zbieraniem artykułów do czasopisma, które są następnie przesyłane do recenzji przez Radę Programową pisma. Po otrzymaniu pozytywnej recenzji materiały poddawane są obróbce redakcyjnej. W Zespole Wydawniczym przygotowywany jest także layout każdego numeru pisma. Końcowym etapem, jaki wykonuje Zespół Wydawniczy jest przygotowanie plików do procesu naświetlania i przesłanie ich do drukarni.

Mazowsze Studia regionalne – czytaj online

Zespół Organizacyjno-Administracyjny

Do zadań Zespół Organizacyjno-Administracyjnego należy :

administrowanie pomieszczeniami Biura oraz nadzór nad ich konserwacją i obsługą techniczną;gospodarowanie mieniem Biura i prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej;prowadzenie archiwum;prowadzenie magazynu zaopatrzeniowego;nadzór nad eksploatacją sprzętu informatycznego i baz danych oraz stroną internetową Biura;administrowanie siecią komputerową;planowanie i organizacja zamówień publicznych;zakup materiałów, innych środków trwałych i usług;zabezpieczenie potrzeb transportowych;zapewnienie obsługi kancelaryjnej;zapewnienie właściwych warunków pracy oraz bezpieczeństwa i higieny pracy pracownikom Biura;obsługa wyjazdów zagranicznych pracowników Biura;obsługa programów realizowanych w MBPR;prowadzenie działalności w zakresie public relations MBPR. 

Zespół Finansowo-Księgowy

Zespół Finansowo-Księgowy zajmuje się prowadzeniem księgowości biura. Pracownicy zespołu dbają o terminowe dokonywanie płatności z tytułu poniesionych wydatków, jak i zobowiązań stałych.

W zespole dokonywana jest wstępna kontrola zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem kont, oraz sprawdzana jest kompletność i rzetelność dokumentów przedkładanych do akceptacji kierownikowi jednostki.Pracownicy sporządzają liczne sprawozdania miesięczne, kwartalne i roczne z realizacji budżetu, a także sprawozdania dotyczące projektów współfinansowanych ze środków UE.

Strategia Rozwoju województwa mazowieckiego 2030+

Strategia rozwoju województwa jest najważniejszym dokumentem samorządu województwa, określającym kierunki polityki rozwoju w perspektywie średnio- i długookresowej, wskazującym główne wyzwania, a także cele rozwojowe regionu do zrealizowania przez samorząd województwa oraz inne podmioty. Jest punktem odniesienia dla innych dokumentów strategicznych, programowych i planistycznych na poziomie regionalnym oraz lokalnym.

Aktualizacja strategii rozwoju województwa mazowieckiego jest wynikiem zmian przepisów prawnych, sytuacji społeczno-gospodarczej, podziału statystycznego, a także nowego kształtu polityki spójności Unii Europejskiej na lata 2021-2027.

W Strategii rozwoju województwa mazowieckiego 2030+ przedstawiono długofalową wizję rozwoju województwa, określono cel główny, któremu przyporządkowano cele strategiczne, w podziale na pięć obszarów tematycznych. Strategia jest po raz pierwszy, w sposób formalny, dokumentem zintegrowanym, łączącym wymiar społeczno-gospodarczy z terytorialnym. W dokumencie przedstawiono model struktury funkcjonalno-przestrzennej województwa, zaimplementowany z Planu zagospodarowania przestrzennego województwa mazowieckiego. Wskazano także dwa typy obszarów strategicznej interwencji wraz z kierunkami działań, wyrażającymi ich specyficzne potrzeby rozwojowe.

Strategia Rozwoju województwa mazowieckiego 2030+Pobierz

Diagnoza sytuacji społeczno-gospodarczej województwa mazowieckiego

Diagnoza sytuacji społecznej, gospodarczej i przestrzennej na potrzeby aktualizacji strategii rozwoju województwa mazowieckiego została opracowana przez Mazowieckie Biuro Planowania Regionalnego w Warszawie oraz Oddziały Terenowe MBPR w Ciechanowie, Ostrołęce, Płocku, Radomiu i Siedlcach. Podstawą do sporządzenia diagnozy jest art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz.U. 2021 poz. 1057). Analizy ujęte w diagnozie obejmują takie obszary tematyczne, jak: struktura funkcjonalno-przestrzenna, demografia, gospodarka, transport, środowisko i energetyka, infrastruktura społeczna, dziedzictwo kulturowe, turystyka i przemysł kreatywny. Analizy przeprowadzone zostały głównie w oparciu o dane pochodzące z Banku Danych Lokalnych Głównego Urzędu Statystycznego (BDL GUS) oraz bazy danych Eurostat, o ile nie zaznaczono inaczej.

W zależności od zagadnienia, analizy zostały przeprowadzone z uwzględnieniem trójstopniowego podziału administracyjnego kraju (gminy, powiaty, województwa) lub stosowanej na poziomie Unii Europejskiej klasyfikacji Jednostek Terytorialnych do Celów Statystycznych (NUTS).

Diagnoza sytuacji społeczno-gospodarczej województwa mazowieckiegoPobierz

Prognoza oddziaływania na środowisko do Strategii rozwoju województwa mazowieckiego

Prognoza oddziaływania na środowisko do Strategii rozwoju województwa mazowieckiego 2030+ Innowacyjne Mazowsze.

Wymóg przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko do projektu Strategii rozwoju województwa mazowieckiego 2030+ wynika z art. 46 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dz.U. z 2021r. poz. 247), tzw. ustawy ooś. Zgodnie z art. 3 ust. 1. tej ustawy, jednym z elementów postepowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko jest sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko.

Celem sporządzenia prognozy do projektu Strategii rozwoju województwa mazowieckiego 2030+ (w dalszej części opracowania zwanej Prognozą) jest między innymi zidentyfikowanie potencjalnych zagrożeń dla środowiska i ludzi, związanych z realizacją zapisów projektu Strategii rozwoju województwa mazowieckiego 2030+ (dalej zwanej Strategią), w tym określenie znaczących negatywnych oddziaływań na obszary chronione oraz wskazanie możliwości i sposobów ograniczenia potencjalnych znaczących oddziaływań na środowisko związanych z realizacją postanowień dokumentu. Niniejsza Prognoza sporządzona została do projektu Strategii z dnia 28.02.2022r.

Prognoza oddziaływania na środowisko do Strategii rozwoju województwa mazowieckiego 2030+ Innowacyjne MazowszePobierz

Uchwała nr 72/22 Sejmiku Województwa Mazowieckiego

Uchwała nr 72/22 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 24 maja 2022 r. w sprawie Strategii rozwoju województwa mazowieckiego 2030+

Strategia rozwoju województwa mazowieckiego 2030+ (dalej SRWM 2030+) jest podstawowym i najważniejszym dokumentem określającym politykę rozwoju Samorządu Województwa Mazowieckiego. Dokument ten stanowi punkt odniesienia dla innych dokumentów programowych i planistycznych województwa.SRWM 2030+ jest aktualizacją Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego 2030, przyjętej Uchwałą nr 158/13 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 28 października 2013 roku.

Uchwała nr 72/22 Sejmiku Województwa MazowieckiegoPobierz

Podsumowanie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko projektu

Podsumowanie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko projektu Strategii rozwoju województwa mazowieckiego 2030+ Innowacyjne Mazowsze zgodnie z art. 55 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

Wymóg przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko do projektu Strategii rozwoju województwa mazowieckiego 2030+. Innowacyjne Mazowsze wynika z art. 46 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dz.U. z 2022 r. poz. 1029), tzw. ustawy ooś.

Podsumowanie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko projektuPobierz

Komunikat dotyczący Informacji o wynikach konsultacji społecznych projektu

Komunikat dotyczący Informacji o wynikach konsultacji społecznych projektu Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego 2030+ wraz z Prognozą Oddziaływania na Środowisko oraz Sprawozdania z przebiegu i wyników drugiego etapu konsultacji tego projektu.

W dniu 7 grudnia 2021 r. Zarząd Województwa Mazowieckiego podjął Uchwałę nr 1903/277/21 w sprawie przyjęcia Informacji o wynikach konsultacji społecznych projektu Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego 2030+, stanowiącej aktualizację Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do 2030 roku wraz z Prognozą Oddziaływania na Środowisko oraz Sprawozdania z przebiegu i wyników drugiego etapu konsultacji tego projektu.

Komunikat dotyczący Informacji o wynikach konsultacji społecznych projektuPobierz